Odpowiedzi

2009-11-02T23:57:23+01:00
Nazwa pochodzi od ariusza,który był duchownym kościoła w aleksandrii.twierdził on że jezus został stworzony przez boga,i zanim nie został stworzony nie istniał.co było sprzeczne z ówczesna z równością boga i syna.za co został ekskomunikowany
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-03T01:44:00+01:00
Arian jest to zagadnienie używania słowa Arja (szlachetny) i jego pochodnych przez wiele ludów indoeuropejskich, co oznacza że była ich pierwotna nazwa plemienna lub przynajmniej określenie ich elity. Mało kto zdaje sobie sprawę że zarówno nazwa Iranu (od kraju Arjana w dzisiejszym wschodnim Iranie i Afganistanie jak i celtycka nazwa Irlandii (Eire) są reminiscencją tegoż słowa.