Proszę na JUŻ !!!

Odpowiedz na pytania :)
1. Czym różni się siatka geograficzna od siatki kartograficznej ?
2.Dlaczego na mapach występują zniekształcenia ?
3. Które elementy mapy są zachowane bez zniekształceń we wszystkich
siatkach kartograficznych ?


Pozdrawiam ! Dam najjjj......

2

Odpowiedzi

2010-04-09T08:39:21+02:00
Sory odpowiem tylko na jedno>
siatka geograficzna różni się od siatki kartograficznej,tym że siatka geograficzna występuje na kuli ziemskiej,a kartograficzna na
planach i mapach.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T08:40:44+02:00
1.
Siatka geograficzna leży na globusie lub w myśli na kuli ziemskiej, zaś siatka kartograficzna leży na mapie lub innej płaszczyźnie.
2.
Zniekształcenia na mapie występują po to, aby człowiek mógł sobie wyobrazić ukształtowanie terenu w danym miejscu na mapie.