Z nieszczelnego kranu w ciągu jednej minuty wycieka około 60 ml wody (1l = 1000ml). Ile litrów wody może "wykapać" z tego kranu w ciągu 1 godziny, a ile w ciągu doby? Ile kosztowałaby ta woda, gdyby kran kapał przez cały tydzień? (1m³ wody zimnej - 3,5zł)

3

Odpowiedzi

  • ijkl
  • Początkujący
2010-04-08T16:52:11+02:00
60 ml/min
60*60=3600 ml/h=3,6 l
3600*24=86400 ml=84,4 l
84,4l=0,0084m3
0,0084*7=0,0588
0,0588*3,5=0,2058zł=0,21zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T16:59:40+02:00
1min=60s
60s=60ml/:60
1s=1ml

1godz=3600s
1godz=3600ml=3,6l

1doba=24godz
1doba=24*3,6l
1doba=86,4l

1tyg=7dób
1tyg=7*86,4l
1tyb=604,8l

1m³=1000l
604,8l=0,6048m³
3,50zł=350gr
0,6048*350=211.68gr
211,68≈212
212gr=2,12zł
2010-04-08T17:00:09+02:00
1h= 60min
60 min x 60 ml= 3600ml= 3,6 l

3,6l x 24= 86,4 l

7x 86,4l=604,8l= 0,6048 m sześciennego
1m sześcienny--------------------------3,5
0,6048 m szesciennego----------------x
x= 2, 12 zł

Odp.gdyby kran kapał przez cały tydzień to kosztowałoby to 2,12 zł.