Odpowiedzi

2010-04-08T16:53:23+02:00
Oblicz, ile gramów tlenku magnezu powstanie w reakcji 120 g magnezu z tlenem.

M(Mg)=24 g/mol
M(MgO)=24+16=40 g/mol

2Mg + O₂ → 2MgO
2mole-------2mole
48g---------80g
120g---------x
x=200g
24 3 24
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T16:57:41+02:00
Odp.
Równanie reakcji;
2Mg+O2=2MgO;
M Mg=24[g/mol];
M O2=32[g/mol];
48[g]Mg reaguje z 32[g]O2;
120[g]Mg - x[g]O2;
x=80[g]O2;
Zgodnie z prawem zachowania masy powstanie;
120[g]+80[g]=200[g]MgO.
24 3 24