Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-08T17:01:20+02:00
X=obecny wiek ani
y=obecny wiek brata

x=2y
x-3=3(y-3)


2y-3=3y-9
2y-3y=-9+3
-y=-6
y=6

x=2y=2 razy 6=12
odp. ania ma 12, a brat 6 latek.
2010-04-08T17:01:37+02:00
Ania =a
Brat =b

a = 2b
a-3=(b-3)*3

2b-3=3b-9
b=6
a=12
odp : Ania ma 12 lat brat ma 6 lat:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T17:15:03+02:00
X-wiek brata
y-wiek Ani

y=2x teraz
3 lata temu
(y-3)=3(x-3)
2x-3=3x-9
x=6
y=12
Spr.
teraz Ania jest 2 razy starsza bo ma 12 a brat 6
a 3 lata temu
brat miał 3 a Ania 9 wiec byla 3 razy starsza:)