Odpowiedzi

2010-04-09T22:23:35+02:00
A) pc=2*pp+Pb
wysokość podstawy:
h^2+3^3=5^2
h^2=25-9
h^2=16
h=4
Pc=2*1/2*6*4+2*5*20+6*20=24+200+120=342 cm2
b) wysokośc podstawy:
h^2+2^2=4^2
h^2=16-4
h^2=12
h=2√3
Pc=2*1/2*(10+6)*2√3+2*4*20+10*20+6*20
Pc=32√3+160+200+120=32√3+480
c) bok rombu:
a^2=6^2+8^2
a^2=36+64
a^2=100
a=10
Pc=2*1/2*12*16+4*10*20=192+800=992
d) ramię trapezu
c^2=3^2+4^2
c^2=9+16
c^2=25
c=5
Pc=2*1/2(9+6)*4+9*20+3*20+2*5*20=60+180+60+200=500
rysunki za chwilę
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T22:44:33+02:00
C)romb o przekątnych 12 i 16 cm
Pc=2 Pb+ Pb
pp=e × f/2
Pp= 12 × 16/2= 6 × 16 = 96cm²
6²+8²=c²
36+64=c²
c²=100
c=10
Pb= (10+10+10) x 20 = 40 x 20 = 800cm²
Pc= 2 x 96 + 800 = 192 + 800 = 992cm²

d)trapezem rownoramiennym o podstawach 3cm i 9 cm oraz wysokoscia 4 cm.
Pc=2pp+pb
Pp=(a+b) x h/2
Pp= (3 x 9) x 4/2 = 12 x 2 = 24cm²
Dł.ramienia
4²+3² = c²
16+9=c²
c²=25
c=5
Pb=(3+5+9+3) x 20 = 20 x 20= 400cm²
Pc=2 x 24 + 400 = 48 + 400 = 448cm²

a)a=6cm
b=5cm
h trójkąta z twierdzenia pitagorasa
h² = 5² - 3²
h² = 25 - 9
h² = 16
h = 4

5cm x 20 + 6cm x 20 + 5cm x 20 = 100cm² + 120cm² + 100cm²=320

Pole podstawy
P=ah:2
4cm x 6cm : 2 = 12cm²
12cm² x 2 =24 ( dwie podstawy)
Pc = 320cm² + 24cm² = 344cm²

b) Pc=2*Pp+Pb
Pp=(a+b)*h/2
(10cm-6cm):2=2cm
h²=(4cm)²-(2cm)²
h²=16cm²-4cm²
h²=12cm²
h=2 pierwiastki z 3 cm
Pp=(10cm+6cm)*2 pierwiastki z 3cm/2
Pp=16 pierwiastków z 3 cm²
Pb=4cm*20cm+4cm*20cm+10cm*20cm+6cm*20cm
Pb=480cm²
Pc=2*16 pierwiastkow z 3 cm²+480cm²
Pc=32 pierwiastki z 3+480 cm²



NIE MAM NIESTETY SKANERA WIEC RYSUNKÓW NIE MAM JAK DODAĆ:(((((

Pozdrawiam;)
1 5 1