Ciało o masie 400g spada z wysokości 10m. Oblicz:
a) Energię kinetyczną ciała w chwili uderzenia o ziemię.
b)Energię kinetyczną ciała ,które jest 1 m nad ziemią.
c)Energię potencjalną w chwili upadku.


*Chciałam dodać,iż bardzo mi zależy na rozwiązaniu tego zadania jak najszybciej, dlatego taka ilość punktów.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T17:17:14+02:00
400 g = 0,4 kg

a) 0,4 * 10m * 10 m ( na sekunde kwadrat)
= 40 J
b) 10 m ( na sekunde kwadrat) * 0,4 * 1m = 4 J

c) 0J

1 5 1
2010-04-08T17:18:34+02:00
M=400g
h=10m
g=10N

c) Ep=m×g×h
Ep=400g×10N×10m
Ep=40000J=40kJ
1 5 1