Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T17:17:39+02:00
Mówi nam o tym grupa jeżeli mam y grupę np 6 to pierwiastki z tej grupy są 6 wartościowe a jeżeli mam y grupe powużej 11 to odejmujemy 10 np grupa 15 to 15 - 10 = 5 to pierwiastki z tej grupy są 5 wartościowe
1 3 1
2010-04-08T17:18:15+02:00
Jeśli pierwiastek znajduje się w grupach głównych (wysokich), to wynosi tyle, ile numer grupy, czyli przykładowo wapń leży w 2 grupie to jego wartościowość wynosi II. Od grupy 13 do 17 numer grupy pomniejsza się o dziesięć. Glin z 13 grupy jest więc III-wartościowy.
1 5 1
2010-04-08T17:18:22+02:00
Zawsze należy patrzeć na nr. grupy okresu pierwiastków, jeżeli coś zanjduje się, np: w 17 grupie to wartościowość nie przekracza liczby 7. Zawsze należy patrzeć na tę druga liczbę.
4 5 4