Odpowiedzi

2010-04-08T17:22:51+02:00
R= 4 cm
to d( średnica) jest 2 razy większa czyli 8 cm.
co oznacza że przekrój osiowy tego walca to kwadrat.
a wzór na d= a√2 czyli przekątna ma 8√2 cm
2 3 2
2010-04-08T17:27:07+02:00
No to mamy walec...
przekrój walca ma kształt prostokąta więc musimy znać jego wymiary zatem
wiemy że promień podstawy to 4 cm
średnica - jeden z boków prostokąta jest dwa razy większy czyli ma 8cm

wysokość - drugi bok prostokąta to 8 cm

powstanie nam przekrój kwadrat gdzie mamy następujące zależności miedzy bokami:
a,a, a√2
a to u nas 8
więc przekątna to 8√2cm
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T17:28:34+02:00
Oliczam z twierdzenia pitagorasa

8² + 8² = x²
64 + 64 = x²
x² = √128
x = 4√8 cm = 4√4 * 2 = 8√2cm

x przekątna
rysunek masz w załaczniku

prosze o naj ..... :)
8 4 8