ZAD1
dwa bochenki chleba ważą 1,5 kg, a stosunek masy tych chlebów jest równy 8/7 . ile waży każdy bochenek chleba ?

ZAD2
stosunek promienia księżyca do promienia ziemi jest równy 3:11 . oblicz promienie ziemi i księżyca , jeżeli ich długość jest równa 4640km.

dam naj:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T17:26:51+02:00
1]
8x+7x=1,5kg
15x=1,5kg
x=1,5:15
x=0,1
chleby ważą:
1waży:8×0,1=0,8kg
2 waży:7×0,1=0,7kg
2]
3x+11x=4640km
14x=4640
x=4640:14
x=331,43km
promień księżyca=3×331,43= około 994,29km
promień ziemi=11x=11×331,43=3645,73km
coś mi tu nie pasuje z tym zadaniem bo promień ziemi ma 6371km, a wg twoich danych suma długości obu promieni=4640km
1 5 1
2010-04-08T17:29:59+02:00
Zad.1.
1bochenek 8x
2bochenek7x

11x=1,5kg
x= 1,5kg/ 11
x=0,1kg

1bochenek 8×0,1=0,8
2bochenek 7×0,1= 0,7

zad.2.
rZ/rK= 3/11

rZ-rK=4640km
11x-3x=4640km
8x=4640km/8
x= 580km

rK=3x
rK=3×580
rK= 1740km

rZ=11x
rZ=11×580
rZ=6380