Uzupełnij zdania, wpisując zdania charakteryzujące państwa dyktatorskie.
Państwo demokratyczne.
A) Najwyższe władze są wybierane przez społeczeństwo. podlegają jego kontroli. Mogą być przez nie odwołane.
B) Obywatele posiadają prawo swobodnego głoszenia poglądów. Mogą krytykować władze.
C) Obowiązuje nietykalność osobista-nikogo nie wolno uwięzić bez wyroku sądu.
D) Obywatelom wolno prowadzić działalność polityczną, czyli zakładać partie polityczne.
Państwo dyktatorskie np. Niemcy, związek radziecki.
A)
B)
C)
D)
DZiękuje za odpowiedzi

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T17:31:33+02:00
A) najważniejsze władze nie są wybierane przez społeczeństwo, nie podlegają jego kontroli, nie mogą być przez nie odwołane
b) obywatele nie posiadają prawa swobodnego głoszenia poglądów. Nie mogą kontrolować władz.
c) nie obowiązuje nietykalność osobista, każdego można uwięzić bez wyroku sądu.
d)obywatelom nie wolno prowadzić działalności politycznej , czyli zakładać partii politycznych,
7 3 7
2010-04-08T17:34:02+02:00
A) Dyktatorskie sprawowanie wladzy i monopartyjny system parlamentaryny (jedna partia)
B) Ograniczenie praw obywatelskich
C) Obowiazujaca cenzyra na sztuke ( np literatute. Literatura powinna propagowac uwczesnego dyktatora)
D)Posłów obywatele wybierali z jednej listy wyborczej. Jednakże o wszystkim decydował w praktyce dyktator.
3 2 3