Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T17:35:36+02:00
A=40cm=4dm
b=1,5a=1,5×4=6dm
h=¾a=¾×4 dm=3dm
v=abh=4×6×3=72 dm³
mozna wlać 72 litry wody
2010-04-08T17:36:57+02:00
Długość= 40*1,5=60
wysokość=3/4*40=30

v=a*b*c
V=40*30*60
V=72000[cm³]

V=72[dm³]=72l
2010-04-08T17:42:21+02:00
A = 40cm (szerokość)
b = 60cm (długość)
h = 30cm (wysokość)

pole podstawy
P = a*b
P = 40*60
P = 2400 cm²

Objętość
V = Pp*h
V = 2400 * 30
V = 72000cm³ = 72l

Do akwarium do pełna można wlać 72 litry wody.
2 5 2