Zad.4/s70 ćwiczeniówka My i Historia kl 5

Ułóż rozsypane zdanie i wpisz je w ramkę.

dzielnicowego, okres, mimo, rozbicie, 2. połowa XII wieku, gospodarki, XIII, polskich, to, rozwoju, na, postępu, ziemiach, i, wiek

Zad.5/s70 ćwiczeniówka My i Historia kl 5

Napisz, jakie były przyczyny sprowadzenia do Polski Krzyżaków.

Potrzebuje to na dziś plisss. Pisze tak jak jest w ćwiczeniówce. Prosze krótko piszćcie ok Z GÓRY DZIĘKI !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T17:49:09+02:00
Zad.4
Mimo rozbicia dzielnicowego w 2 połowie XII wieku, wiek XIII to okres postępu i rozwoju na ziemiach polskich.

zad.5
- w 1226 r książe Konrad Mazowiecki chciał podbić Prusy, więc zawarł umowę z Zakonem krzyżackim: nadał Krzyżakom ziemię chełmińską w zamian za co mieli oni podbić i schrystianizować Prusy. Zakon tymczasem w tajemnicy przed księciem mazowieckim sfałszował dokument i postarał się o jego potwierdzenie u cesarza. W ten sposób na ziemi chełmińskiej i na podbitych przez krzyżaków terenach powstało państwo zakonne

A krócej:
- Konrad Mazowiecki w 1226r sprowadził Krzyżaków, żeby pomogli mu zdobyć Prusy :))
11 4 11
2010-04-08T18:06:55+02:00
2 połowa XII wieku to wiek rozbicia dzielnicowego i okres rozwoju gospodarki mimo postępu na ziemiach polskich.
4 2 4