1.Jaką funkcję pełni w stawie biodrowym maź, chrząstka stawowa i torebka stawowa?
2.Dlaczego osoby zdrowe powinny wykonywać profilaktyczne badania krwi?
3. Jakie procesy zajdą w Twoim układzie nerwowym, zanim rzucisz się do ucieczki na widok nieprzyjaźnie wyglądającego zwierzęcia? i jest 3 przykłady
4. Jakie składniki pokarmowe powinny znajdować się w posiłkach małych dzieci, aby zmniejszyć ryzyko ich zachorowania na krzywicę?

2

Odpowiedzi

2010-04-08T17:40:49+02:00
1.maź zapobiega ścieraniu się chrząstek
chrząstka stawowa- zapobiega ścieraniu się kości i ułatwia poruszanie
torebka stawowa-osłania staw
2.ponieważ aby sprawdzać czy wszystko jest w normie
3.zwiększenia akcji serca
drganie mięśni
zesztywnienie kończyn
4.białka i nabiały
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T17:43:55+02:00
1) Funkcję ochronną.

2) Nawet osoby zdrowe mogą zachorować, a krwi znajdują się różne składniki, których niedobór lud nadmiar świadczą o chorobie.

3) Bodziec (zobaczenie psa) ---> Wysłanie neuronu z wiadomością o niebezpieczeństwie do organizmu przez neurony do mózgu ---> interpretacja zagrożenia (dokonuje jej mózg) ---> wysłanie neuroprzekaźnika o informacji do mięśni (efektorów) ---> mięśnie wykonują ruch

4) Produkty bogate w wapń i witaminę C.