Odpowiedzi

2010-04-08T17:41:12+02:00
0.5kg-10
x-5

x=(0.5*5)/10
x=0.25kg

0.5kg-10
x-4

x=(4*0.5)/10
x=0.2kg

Odp: Należy wziąć 0.25kg tłuszczu i 0.2kg cukru.
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T17:42:00+02:00
X - wspólna miara masy
5x - masa cukru
4x masa tłuszczu
10x - masa mąki
0,5 kg - masa mąki
10x = 0,5 kg
10x = 0,5 kg / : 10
x = 0,5 kg : 10 = 500 g : 10
x = 50 g
38 3 38
2010-04-08T17:42:32+02:00
Mąka:tłuszcz:cukier
10:5:4
o.5kg=10
x=0.05
0.5-10x//10
,więc x=0.05
I teraz:
0.05*5=0.25kg tłuszczu
0.05*4=0.2kg cukru
no i 0.5kg mąki
11 4 11