Gdy zmiaszamy błękit paryskiz czerwienią cynobrową w ten sposób,że farby niebieskiej będzie 1,5 raza więcej niż czerwonej, to otrzymamy farbę koloru ultramaryna. Ile należy wziąć kilogramów błękitu, a ile czerwieni aby otrzymać 1,5 kg ultramaryny ? Jest to zadanie z działu RÓWNIANIA I NIERÓWNOŚCI.

2

Odpowiedzi

2010-04-08T17:42:46+02:00
Czerwień cynobrowa - x
błękit paryski - 1,5x

1,5x+x=1,5
2,5x=1,5
x=0,6[kg]

Odp.: Należy wziąć 0,6kg czerwieni cynobrowej i 0,9kg błękitu paryskiego.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T17:43:56+02:00
X - czerwona farba
1,5x - błękitna farba

x + 1,5x = 1,5 kg
2,5x = 1,5kg / *10
25x = 15 kg /:25
x = 0,6 kg

1,5*0,6 = 0,9

Odp.: Potrzeba 0,6 kg farby czerwonej i 0,9 kg farby błękitnej.