muszę ułożyć krzyżówkowe hasło to gniazdowniki
Muszą być też pytania .
klasa szósta podręcznik nowa era
muszą być wyrazy z tematów 21 do 24 cały rozdział
bardzo proszę o pomoc

tym co pomogą SERDECZNIE DZIĘKUJE ; **

2

Odpowiedzi

2010-04-09T17:29:51+02:00
Nazwa piskląt, które zaraz po wykluciu są uzależnione od rodziców.
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T17:40:59+02:00
1. Żmija ........... - jedyny wąż jadowity w Polsce. (odpowiedź zygzakowata, do litery G )
2. Cecha ptaków, dająca im możliwość utrzymywania stałej temperatury ciała, niezależnie od temperatury otoczenia. (odpowiedź stałocieplność, do litery N )
3. ....... domowy - pająk, żyje w mieszkaniach, piwnicach, na strychach. ( odpowiedź kątnik, do litery I )
4. Ślimak winniczek jest .........., czyli posiada narządy rozrodcze męskie i żeńskie. ( odpowiedź obojnakiem, do litery A )
5. Najliczniejszą grupę wśród gadów stanowią ........... ( odpowiedź jaszczurki, do litery Z )
6. Ptaki żywiące się ziarnami to ............ ( odpowiedź ziarnojady, do litery D )
7. Ptak należący do grupy kuraków, ptak grzebiący o mocnych nogach. Źle lata, jest zagniazdownikiem. ( odpowiedź kuropatwa, do litery O )
8. Zwierzę posiadające kostny pancerz. ( odpowiedź żółw, do litery W )
9. Owad dostarczający włókna jedwabnego. ( odpowiedź jedwabnik, do litery N )
10. Postać larwalna motyla nosi nazwę ............. ( odpowiedź gąsienica, do litery I )
11. Noworodki ssaków w początkowym okresie życia są karmione mlekiem ............. ( odpowiedź matki, do litery K )
12. W wypadku ukąszenia podaje się ............ przeciwjadową. ( odpowiedź surowicę, do litery I )

1 5 1