Zagar z kukułką waży 5,5 kg. Kukułka jest o 5 kg lżejsza od zegara. Ile waży zegar, a ile kukułka ? Jest to zadanie z działu RÓWNIANIA I NIERÓWNOŚCI. Proszę o szybkie rozwiązanie mojego zadania, gdyż jest mi one niezwłocznie potrzebne.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T17:46:54+02:00
X-waga zegara
y-waga kukułki

x+y=5,5
y=x-5

x+y=5,5
-x+y=-5

2y=0,5|÷2
y=0,25

x+y=5,5
x+0,25=5,5
x=5,25

x=5,25
y=0,25
2010-04-08T17:51:54+02:00
Y - waga kukułki x - waga zegara


y+x=5.5
x-5=y
x+y=5,5
-x+y=-5
2y=0,5|*1\2
y=0,25
x+y=5,5
x+0,25=5,5
x=5,25
x=5,25
y=0,25








1 3 1