Mieszkanie państwa Kowalskich jest prostokątem o wymiarach 7,5m i 12m. Pan Kowalski postanowił zrobić remont mieszkania. Przygotował plan mieszkania przyjmując odpowiednia skalę. Na planie mieszkanie jest prostokątem o polu 360cm². Jaką skalę zastosował pan Kowalski?
Plisss oszybka odpowiedź potrzebne na jutro ;D

3

Odpowiedzi

2010-04-08T17:51:45+02:00
7,5 m * 12 m = 750 cm * 1200 cm = 900000 cm
900000 / 360 = 2500 cm
skala 1 :2500
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T17:51:55+02:00
7,5m*12m=90m 1m=100cm
1m²=10000cm²
90m²=90*10000=900000cm²
900000cm²/360cm²=2500cm²
√2500cm²= 50cm

Odp. Zastosowana skala to 1:50.
1 5 1
  • Olgu
  • Rozwiązujący
2010-04-08T17:53:28+02:00
7,5×12=90m²

360cm²-->90m²
Xcm²-->1m²
X=4cm²

4cm²-->1m²
2cm-->1m
1cm-->0,5m
1cm-->500cm
skała 1:500
1 1 1