Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T17:47:50+02:00
X-dorośli
3x-dzieci

x+3x=48
4x=48 /:4
x=12

12-dorośli
36-dzieci
1 5 1
2010-04-08T17:47:59+02:00
48/4=12
dzieci -12
dorośli-36
2010-04-08T17:49:10+02:00
Na siedemdziesiąte urodziny dziadka Eugeniusza przyjechało 48 osób. Wśród gości było 3 razy więcej dzieci niż dorosłych Ile było dzieci, a ilu było dorosłych?
x- dorośli
3x- dzieci
x+3x=48
4x=48 |:4
x=12

3*12=36

Odp.Dorosłych było 12,a dzieci 36.