Odpowiedzi

2010-04-09T15:52:47+02:00
W Krotoszynie jak w Szyszynie.
Słońce, chmury, deszcz.
Jednak dzieci na rowerach
Ciągle śmieją się.

;PP
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T16:03:51+02:00
Rudzik w słońcu rudzieje, świtezianka świeci;
kamień, gdy w trzon rzucony, w studni krągłej dzwoni;
strojona struna nie stroni od śpiewu;
zwieszony dzwon w swój ton imię wieści po szerokim świecie;
każda żywa istota równo żywot plecie;
głosi, że to wśród tkanek tka się by wrzecionem;
Się – osobno jest; samo krzyczy, że stworzone,
by czynić i w tych czynach zawrzeć kształt swych rzeczy.

Powiem więcej: człek prawy sądzi sprawy mądrze;
dba o łaskę: to ona czyni go łaskawym;
żyje tak w oczach Boga, by Ten mógł w nim dojrzeć
Chrystusa – bo to Chrystus, w tysiącach pejzaży,
ukryty w cudzych ciałach, pośród nie swych spojrzeń,
wciąż objawia się Ojcu w rysach ludzkich twarzy
4 4 4