Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T10:52:33+01:00
W trójkącie ABC kąt zewnętrzny przy wierzchołku B jest równy 150 stopni, a stosunek miar kątów wewnętrznych do niego nieprzyległych wynosi 1:2. Trójkąt ABC jest: równoramienny, równoboczny, prostokątny czy rozwartokątny

kąt zewnętrzny przy wierzchołku B jest równy 150⁰, to kąt wewnętrzny wynosi 180⁰-150⁰=30⁰

stosunek miar kątów wewnętrznych do niego nieprzyległych wynosi 1:2, czyli
jeden kat x, a drugi 2x
x+2x+30⁰=180⁰
3x=150⁰
x=50⁰
2x=100⁰

Kąty tego trójkąta wynoszą : 30⁰, 50⁰, 100⁰
jest to więc trójkąt rozwartokątny
2009-11-03T11:14:08+01:00
Jest to trójkąt rozwartokatny,jeden kąt ma 100,a drugi 50ponieważ suma tych kątów ma 150,jeżeli jeden kąt jest α to drugi 2α,więc α+2α=150;;;3α=150;;;α=50;;;;2α=100