Sok marchewkowy rozlano do 100 kartoników w kształcie prostopadłościanów .Wymiary kartonika to : 5 cm, 5 cm, 8 cm
a) Ile cm2 kartonu zostało zużytych na wykonanie tych kartoników ?
b) Jakie witaminy zawiera sok marchewki?
c) Ile soku zmieściło się w tych kartonikach?
Proszę z obliczeniami :))

2

Odpowiedzi

2010-04-08T18:03:18+02:00
A) 1 kartonik: (2Pp+4ściany)
Pp - 5*5=25cm2
ściana - 5*8=40cm2

25+25+40+40+40+40=210cm2

Czyli 100 kartoników to 210*100=21000cm2
B) Głównie witamina A oraz B.
Zawartość minerałów jest również wysoka: wapń, miedź, magnez, potas, sód, fosfor, chlor, siarka oraz żelazo.
C) Objętość jednego kartoniku:
Pp*h - 25*8=200cm3

Czyli 100 kartoników to 200*100=20000cm3 soku
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T18:04:17+02:00
A) Pc=2ab+2ac+2bc
Pc=2*5*5+2*5*8+2*5*8
Pc=50+80+80
Pc=210cm²
b)ma bardzo dużo węglowodanów które zawierają pektyny , witaminy A ,B1, B2, B6, D, H, E, K, PP, substancję podobną do insuliny, olejki eteryczne, flawonoidy, sole mineralne, a także związki żelaza, fosforu, wapnia, jodu, miedzi, kobaltu, manganu, molibdenu.
c)V=abc
V=5*5*8
V=200 cm³
pojemność jednego kartonika - 200cm³
200*100=20000cm³
100V=20dm³
1dm³= 1l
20l=100V
Odp. W 100 kartonikach zmieściło się 20l soku