Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T11:22:28+01:00
Napiszę to wyraźniej:
^ tym znaczkiem zaznaczam, że coś jest do potęgi..., np. q^2 oznacza q do potęgi 2

a^1 = 5
a^3 = 135 = a^1 * q^2
q^2 = 27, czyli :
q = 3 √3
a^n = 3645 = a^1 * q^(n − 1)
3645 = a^1*q^(n − 1)
3645:5 = 729
729 = q^(n − 1)
729 = (3 √3)^(n − 1)
729 to inaczej (3√3)^4, więc podstawiamy
(3 √3)^ 4 = (3 √3)^(n − 1)
i zliczamy "potęgi" :)
4 = n − 1
n = 4 + 1
n = 5
1 5 1
2009-11-03T11:30:57+01:00
W pewnym ciągu geometrycznym wyraz pierwszy wynosi 5. Ile wyrazów tego ciągu mieści sie między wyrazami 5 i 3645, jeśli trzeci wyraz jest równy 135?

a1=5
a3=135
a3=a1*q²
q²=a3/a1
q²=135/5
q²=27
q=√27=3√3

muszę sprawdzić którym wyrazam jest liczba 3645
q²=27
a5=135*27=3645
czyli:między wyrazami 5 i 3645 są tylko a2, a3,a4
tylko 3 wyrazy

2 4 2