Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T18:02:36+02:00
Postacie:
fantastyczne,baśniowe:Goplana,Skierka,Chochlik
legendarne:król Popiel
jeszcze są fikcyjne np. Balladyna,Alina,Wdowa
Wydarzenia:
fantastyczne,baśniowe:np.zamiana Grabca w drzewo potem w króla dzwonkowego, szepty i śpiewy prześladujące Balladynę,kradzież korony Popiela przez służących Goplany
legendarne:historia króla Popiela
13 4 13
2010-04-08T18:09:04+02:00
W utworze splatają się dwa podstawowe wątki. Pierwszy to losy Popiela III, króla pozbawionego tronu przez despotycznego następce, któremu jednak nie udało się zdobyć korony Lecha - symbolu niepodległości i oznaki władzy królewskiej. Drugi - dzieje Kirkora i Balladyny. W losy bohaterów ingerują osoby fantastyczne. Goplana - nimfa wodna, zakochana w Grabcu, " rumianym wieśhniaku ' , który z kolei uczuciem darzy Balladynę. Goplana używa podstępów, by zdobyć jego miłość. Przy pomocy Skierki i Chochlika - leśnych duszków - kieruje Kirkora, władcę zakmu, do chaty Wdowy. W wyniku reaizacji dziewcząt w zbieraniu malin żoną Kirkora zostaje Balladyna, która zabiła prawdziwą zwyciężczynie - swoją siostrę Alinę.



Świat niemal realny : Wdowa, Alina, Balladyna, Grabiec, Kostryn i Pustelnik.
Postaci świata fantastycznego, baśniowego to Goplana Skierka i Chochlik
10 4 10