Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T18:05:19+02:00
To jest tak, że jak masz np skale 1:10000 to znaczy, że 1cm na mapie to 10000 cm w rzeczywistości.

Jeśli musisz np obliczyć rzeczywistą odległość między miastami A i B na mapie w skali 1:100000 i na mapie odległość między nimi wynosi np 4cm to:
1 cm na mapie = 100000 cm w rzeczywistości
4cm na mapie = 4*100000cm w rzeczywistości
4*100000cm=400000cm=4000m=4km

i tyle :).
43 4 43
dziękuje ja też nie wiedziałam na czym to polega
2010-04-08T18:06:39+02:00
1:200 000

to inaczej znaczy ,że 1 cm na mapie równy jest 200 000cm w rzeczywistości

jeżeli 1cm = 200 000cm
to równy jest też 1cm = 2 000m
i tak dalej...
1cm= 2km

i jak masz na mapie 1:200 000
i to znaczy ,że jeden cm na mapie jest równy 2 km w rzeczywistości

i tak z kazda kolejna mapą postepujesz
10 2 10