Odpowiedzi

2009-11-03T11:29:22+01:00
-oziębiasz roztwór
-dodajesz substancji rozpuszczanej
-odparowujesz rozpuszczalnik
10 4 10
2009-11-03T11:29:21+01:00
Przez:
1. dosypanie substancji
2. odparowanie nadmiaru rozpuszczalnika
3. oziębienie roztworu
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T11:32:28+01:00
Roztwór nasycony możemy otrzymać z roztworu nienasyconego poprzez:
a) odparowanie wody z roztworu,
b) dodanie substancji,
c) oziębienie roztworu.

Na przykład
Jeśli szklankę z gorącą herbatą posłodzoną zacznie zostawimy do wystygnięcia, na dnie pojawi się cukier. Wszkole kiedyś wykonywałam takie zadanie, kryształki soli z roztworu nasyconego poprzez powolne odparowanie wody. .

Czyli prosto mówiąc:
a wiec jeśli chcemy z roztworu nienasyconego zrobić nasycony to musisz rozpuścić więcej substancji lub odparować rozpuszczalnik np: wodę od soli
11 4 11