Krzyś rozbił skarbonkę i policzył, ze było w niej 32zł w monetach o nominałach 2zł, 1zł, 50 gr i 20gr. Dwuzłotówek było 2 razy mniej niz złotówek, a pięcdziecięciogroszówek było 2 razy wiecej niż złotówek. Dwudziestogroszówek było 10. Ile monet było w skarbonce.?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T18:08:45+02:00

x - złotówki
1/2 x - dwu
2 x - pięćdziesięcio..
10 - 20 gr

10*20 = 200 gr = 2 zł
1x+ +1/2x *2 + 2x*0,5 + 2zł = 32
1x+ 1x+ 1x = 30
3x = 30 |: 3
x = 10
10 złotówek
5 - 2 zł
20 - 50 gr
10 - 20 gr
10+5+20+10=45
Odp. Było 45 monet
2010-04-08T18:10:31+02:00