Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-08T18:06:30+02:00
Jak napisać curriculum vitae?
Curriculum Vitae to łacińska nazwa życiorysu. Powinien on być łatwy do przeczytania, zawierać podstawowe i skondensowane informacje dotyczące głównie przebiegu nauki i pracy zawodowej.

Prawidłowo napisany życiorys to krótki, jedno lub dwustronicowy dokument (format A4), którego celem jest dostarczenie pracodawcy istotnych danych pozwalających mu na dokonanie wstępnej selekcji i kwalifikacji kandydatów. Pamiętaj , że C. V. jest jedną z pierwszych informacji o Tobie i od niego w głównej mierze zależy to , czy zostaniesz poproszony o stawienie się na rozmowę z pracodawcą. Dlatego pisząc C. V. postaraj się przedstawić siebie i swoje zalety jak najkorzystniej.

C. V. powinno prezentować się schludnie i ciekawie. Napisz je więc najlepiej na komputerze, dużą i czytelną czcionką, na estetycznym, najlepiej białym papierze.

C. V. powinno składać się z podpunktów obejmujących:
1.imię i nazwisko, adres, numer telefonu
2.datę i miejsce urodzenia
3. stan cywilny i rodzinny
4.ukończone szkoły, kursy, zdobyte uprawnienia i dyplomy przedstawione w odwróconym chronologicznie porządku (od najmniej do najbardziej odległych w czasie)
5.informację o dodatkowych kwalifikacjach (znajomość języków obcych, obsługi komputera, maszynopisanie itd.)
6.historię zatrudnienia, przedstawioną również w odwróconym porządku (podaj nazwę firmy, okres zatrudnienia, wykonywane zawody, zajmowane stanowiska, zakres obowiązków)
7. warto też uzupełnić C. V. o rejestr osiągnięć (nagrody, wyróżnienia, wnioski racjonalizatorskie) oraz o
8. informacje dodatkowe dotyczące np. wykonywania pracy pozaetatowej lub społecznej, zainteresowania (zwłaszcza te mające związek z pracą, o którą się ubiegasz) i samokształcenie - świadczy to o aktywności kandydata.

Pamiętaj, aby pisząc swoje C. V.unikać:
1.ogólnikowych informacji
2. nieprawdziwych danych
3. samochwalstwa
4. opisywania problemów rodzinnych i osobistych
5.błędów gramatycznych i stylistycznych
6. niechlujstwa
3 2 3
2010-04-08T18:09:30+02:00
(Swoje imię i nazwisko) ( miejscowość i dzień wysłania podania)
(ul.nr domu)
(kod pocztowy, miejscowość w której mieszkasz)

Dyrekcja
(i tu pod słowem dyrekcja piszemy pełna nazwę
szkoły do której się wybieramy)


Uprzejmie proszę o przyjęcie mnie do pierwszej klasy (np Liceum ogólnokształcącego) Prośbę swą motywuje tym że obecnie jestem uczniem/uczennicą gimnazjum w (wpisz swoją miejscowość) i po zakonczeniu szkoly chcialbym kontynuowac nauke by w przyszlosci podjąć studia. Moje zainteresowania wiążą się z przedmiotami (tu należy wpisać przedmioty które cie fascynują) W bieżącym roku osiągnąłem (tu należy wpisać osiągnięcia jaki uzyskałeś/uzyskałaś w tym roku albo po prostu napisz czym się interesujesz)
Proszę o pozytywne rozpatrzenie mojej propozycji.
(tu musisz się podpisać)
10 2 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T18:14:45+02:00
W prawym gornym rogu piszesz miejscowośc i datę.
W lewym gornym rogu twoje dane osobowe(imię, nazwisko,miejscowoś~ć, kod pocztowy, telefon i mozesz podac inne kontakty jeszcze jak posiadasz).
Na środku pogrubieniem i większa czcionką piszesz CV.
Pod CV piszesz jakie masz wykształcenie(gdzie chodziłeś dodo szkoły, podajesz dokładne nazwy)
Nizej piszesz zainteresowania (pod pauz to wszystko normalnie).
Dalej twoje osiągniecia(miejsca w konkursach, indywidualne zawody).
Znajomości języków obcych(angielski, niemiecki i jeszcze jaki??wypisujesz normalnie)
Na dole po prawej stronie podpisujesz się własnoręcznie(imię i nazwisko)


Mam nadzieję, że pomogłam:)))
Polecam się na przyszłośc;]]
PS> tez to pisałam;]]




odpowiedź klenka dotyczy chyba bardziej podania
6 3 6