Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T18:33:10+02:00
3H2 + Fe2O3 --> 2Fe +3 H2O
6 166 56 18

6 - 166
5 - x
_________

x= 5*166/6
x =830 /6
x= 138,(3)

Odp. Tak wystarczy.
2010-04-08T19:15:20+02:00
3H₂ + Fe₂O₃-> 3H₂O + 2Fe III II
x 80g -> x+ + x Fe ₂ O₃ (na krzyż)
6g 160g -> 54g + 112g

M3H₂=6*1g=6g
MFe₂O₃=56g*2+16*3=112g+48g=160g
M3H₂O=6*1g+3*16g=54g
M2Fe=112g

x=80g*6g:160g=3
x=3
5-3=2
ODP. Pięć gramów spokojnie wystarczy. Tak na prawdę są potrzebne tylko 3 (2 zostają wolne)

Pozdrawiam i polecam się:)