Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T12:10:04+01:00
Ponieważ Czarniecki po szweckim potopie na Polsce wrócił do Poznania, tak i my, polacy teraz w razie niebezpieczeństwa wrócimy się przez morza... Zjedziemy się by ratować kraj.
28 3 28
2009-11-03T12:11:44+01:00
Wyprawy wojsk Hetmana Stefana Czarnieckiego przeciwko armii szwedzkiej w czasie potopu szwedzkiego. Podczas tej wyprawy doszło do uwiecznionego w hymnie "rzucenia się przez morze", czyli zimowej przeprawy morskiej wojsk polskich. Ten fakt historyczny upamiętnił Józef Wybicki w tekście hymnu państwowego, jednocześnie wspominając w nim miasto Poznań:

Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze,
Dla ojczyzny ratowania
Wrócim się przez morze.
25 3 25
2009-11-03T12:25:51+01:00
Słowa te odwołuja sie do postacii Stefana Czarnieckiego, który walczył ze szwedami w Danii podczas potopu szwedzkiego.Jednak kiedy w Polsce wybuchła kolejna wojna wróciół sie aby ratować swój kraj.Dla nas te słowa powinny być deklaracja, iż nic nas nie powstrzyma przed ratowaniem Polski w razie niebezpieczenstwa.
38 4 38