1. Zadanie
Wymień funkcje mięśni,kości i stawów 2-3 zdania.

2. Zadanie
Napisz dlaczego mięśnie powodujące ruch kończyn przeważnie działają parami 2-3 zdania.

3. Zadanie
Wymień funkcje układu pokarmowego 2-3 zdania.

Proszę o odpowiedź chociaż na 1 zadanie. Najlepsze dam jak ktoś odpowie na wszystkie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T18:19:27+02:00
Funkcje mięśni:
- dzięki nim poruszamy kończynami,
- miesień sercowy przepompowuje krew w układzie krążenia,
- umożliwiają pracę narządów wewnętrznych

Podstawowymi funkcjami kości są:

ochrona narządów głębiej leżących (szkielet kostny) – czaszka, klatka piersiowa, miednica,
bierny narząd ruchu – wsparcie dla mięśni – kości kończyn i obręczy: barkowej i miednicznej,
jako magazyn jonów wapniowych i fosforanowych w ustroju i udział w homeostazie,
pośrednio krwiotwórcza (w kościach znajduje się szpik kostny).


2 4 2
2010-04-08T19:05:46+02:00
1.Zginanie się stawów .

Sorka ale dalej nie wiem .
1 5 1