Odpowiedzi

2009-11-03T12:42:21+01:00
(105%x)110% = 2310
1,05x*1,1=2310
1,155x=2310
x=2000zł

Pozdrawiam! :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T13:08:44+01:00
Wykorzystując proporcje i rozwiązując zadanie "od końca"
mamy:
2310 - 110%
x - 100%

110x= 231000 /:110
x= 2100

2100 - 105%
x - 100%

105x= 210000 /:105
x= 2000 cena poczatkowa
1 5 1
2009-11-03T13:17:50+01:00
2310 zł - 100%
x zł -10%
x=2310 *10 :100
x=231 zł to jest 10% podwyżki


2310 -231= 2079 zł to było przed 2 podwyżką o 10 %


2079 zł -100%
x - 5%

x=2079*5:100
x=103,95zł to jest 5 % podwyżki pierwszej
2079-103,95=1975,05 zł taką kwotę zarabiał marek przed podwyżką