Odpowiedzi

2010-04-08T18:32:05+02:00
Wady:
-brak dzieci
-brak opieki ze strony bliskiej osoby
-brak pocieszenia ze strony 2 człowieka
-brak oparcia
-poczucie samotności

Zalety:
-nie trzaba się martwić o drugą osobę
-nie trzeba łożyc na rodzinę
-więcej czasu dla siebie
-więcej czasu na modlitwę
-spokój ducha
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T18:56:46+02:00
Zalety:
1. Księża mogą całkowicie oddać życie Bogu.
2. Nie mając rodziny mogą swój wolny czas poświęcać na zgłebianie własnej wiary, modlitwie i pomaganiu innym.
3. Księża nie muszą się troszczyć o rodzinę.
4. Przykładem celibatu pokazują jak bardzo można kochać Boga i jak wiele można Mu poświęcić.
5. Księża nie mają zaprzątniętej głowy innymi sprawami. Mogą się skoncentrowac jedynie na głoszeniu Słowa Bożego.

Wady:
1. Księża rezygnują z pieknych chwil, które mogliby spedzić z rodziną.
2. Nigdy nie będą mieć własnych dzieci.
3. Bóg nie może zastąpić mężyczyźnie kobiety dlatego księża czują się często samotni.
4. W razie podjęcia trudnej decyzji, jeśli ich rodzina jest daleko, nie mają się do kogo zwrócić.
5. Gdyby księża mieli rodziny budziliby wieksze zaufanie wśród parafian.

Osobiście nie jestem za zniesieniem celibatu. Dzieki niemu księża całkowicie oddają się Bogu, a przecież o to właśnie chodzi w kapłaństwie: trzeba wszystko zostawić dla Jezusa i iść za Jego głosem. Nie warto znosić czegoś co ustanowił sam Zbawiciel.
1 5 1