Daje 50 punktów bo potrzebuje żebyście rozwiązali mi 2 zadania, które , muszą być rozwiązane za pomocą równań :
Zad.1
Krzyś rozbił skarbonkę i policzył, że było w niej 32zł w monetach o nominatach 2zł,1zł,50gr i 20gr.Dwuzłotówek było 2 razy mniej niż złotówek, a pięćdziesięciogroszówek było 2 razy więcej niż złotówek. Dwudziestogroszówek było 10. Ile monet było w skarbonce?
Zad.2.Jaś kupował haczyki w sklepie wędkarskim. Duży haczyk był o 7 groszy droższy od małego. Za 8 dużych haczyków i 6 małych zapłacił 3,50zł. Ile kosztował duży haczyk a ile mały?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-08T18:35:25+02:00
1.
x - ilość złotówek
0,5x - ilość 2-złotówek
2x - ilość 50-groszówek
10 - ilość 20-groszówek
x + 0,5x + 2x + 10 = 3,5x + 10 - ilość monet w skarbonce.

50 gr = 0,5 zł
20 gr = 0,2 zł

Mnożymy ilość razy nominał, dodajemy i otrzymujemy całą kwotę:
x * 1 + 0,5x * 2 + 2x * 0,5 + 10 * 0,2 = 32
x + x + x + 2 = 32
3x + 2 = 32
3x = 32 - 2
3x = 30 |:3
x = 10

3,5x + 10 = 3,5 * 10 + 10 = 35 + 10 = 45

Odp:W skarbonce było 45 monet.

Spr:
10 złotówek ---> 10 zł
5 2-złotówek ---> 10 zł
20 50-groszówek ---> 10 zł
10 20-groszówek ---> 2 zł
Razem ---> 32 zł
Zad2
x - cena dużego haczyka
x-0,07 - cena małego haczyka

8x+6(x-0,07)=3,5
8x+6x-0,42=3,5
14x=3,92
x=0,28 zł

0,28-0,07=0,21 zł

Odp. Duży haczyk kosztował 28gr a mały 21 groszy.
1 5 1
2010-04-08T18:38:54+02:00
Zad.1

x - liczba złotówek

1*x+2*0,5x+ 0,5*2x +0,2*10=32
x+x+x+2=32
3x=30
x=10 - liczba złotówek
5 - liczba dwuzł
20 - liczba 50 gr
10 - liczba 20 gr

RAZEM: 45 monet


Zad.2.

x-cena małego haczyka
x+7 - cena dużego

8*(x+7) + 6x= 350
8x+56+6x=350
14x=294
x=21 cena małego haczyka
x+7 = 28 cena dużego haczyka
1 5 1
2010-04-08T19:34:20+02:00
X - liczba złotówek

1*x+2*0,5x+ 0,5*2x +0,2*10=32
x+x+x+2=32
3x=30
x=10 - liczba złotówek
5 - liczba dwuzłotówek
20 - liczba 50 gr
10 - liczba 20 gr

RAZEM: 45 monet


Zad.2.

x-cena małego haczyka
x+7 - cena dużego

8*(x+7) + 6x= 350
8x+56+6x=350
14x=294
x=21 cena małego haczyka
x+7 = 28 cena dużego haczyka
1 5 1