Mam napisać gdzie w Polsce występują takie surowce jak
a)surowce energetyczne :
węgiel kamienny , brunatny , ropa naftowa ,gaz ziemny , antracyt
b)surowce metaliczne :
rudy miedzi , złota , cynku , ołowia , cyny , żelaza i niklu
c)surowce chemiczne :
siarka , sól kamienna , sól potasowa , fosforyty
d) surowce skalne :
glina , piaski , granity , wapienie i kreda

3

Odpowiedzi

2010-04-08T18:41:50+02:00
A.)śląsk.lubelszczyna(ja mieszkam na lubelszczyżnie)
1 4 1
2010-04-08T18:50:00+02:00
A) Śląsk, okolice Chorzowa i Katowic
b) Polkowice, Sieroszowice i Rudna
c) Wieliczka
d) równomierne rozmieszczenie na terenie Polski; niewielki niedobór na południu
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T18:55:08+02:00
1)surowce energetyczne ; Zagł¶ębie Górnośląskie , Lubelskie, Dolnośląskie , Kamień Pomorski
2)województwo łódzkie, Częstochowa,Kłobuck,Łęczyca,Pojezierze Suwalskie
3) WIeliczka , zapadlisko Przedkarpackie, wał Kujawsko-Pomorski,Inowrocław ,Kłodawa
4)Jaworzno,Strzelina,Strzegom,Wyżyna Lubelska
2 4 2