Zad 2 str 188 matematyka z plusem kl I Gimnazjum. (Jak najszybciej)

Na placu zabaw bawią się dzieci. Połowa z nich gra w piłkę, 10% biega bez celu i krzyczy, 20% gra w gumę, a reszta, czyli sześcioro dzieci, bawi się w piaskownicy. Ile dzieci jest na placu zabaw ?






2

Odpowiedzi

2010-04-08T18:49:19+02:00
20% - 6
100% - x

20x=600/20
x=30

Na placu zabaw jest 30 dzieci.
87 2 87
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T18:53:43+02:00
Połowa 50%
50%+10%+20%=80%
całość 100%
100%-80%=20%

6-20%
x-100%
x=6*100%/20%=30

Odp.: Na placu zabaw bawi się 30 dzieci.
74 4 74