Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T18:55:45+02:00
A=12
r=2
r=½(a+b-c)=2
12+b-c=4
b-c=4-12
b-c=-8
c=b+8

z pitagorasa:
12²+b²=(b+8)²
144+b²=b²+16b+64
144-64=16b
b=80:16
b=5
c=5+8=13
pole=½ab=½×12×5=30 j.²
2 5 2
2010-04-08T18:57:24+02:00
Opisujemy boki trójkąta, następnie z pitagorasa obliczamy x: (2+x)^2+12^2=(10+x)^2 4+4x+x^2+144=100+20x+x^2 48=16x |:16 x=3 czyli boki trójkata mają długości: przyprostokatna a = 12 przyprostokątna b = 5 przeciwprostokątna c =13 Obliczamy pole np. P=(a*h)/2 czyli P=60/2 P=30
1 5 1