Odpowiedzi

2010-04-08T19:00:48+02:00
Krzyżacy mówili innym językiem i należeli do zakonu rycerskiego
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T19:02:10+02:00
Krzyżacy w powieści Sienkiewicza są wrogo nastawieni , co spowodowane jest głosem Sienkiewicza przeciwko germanizacji.
W książce zostały ukazane ich wady m.in. : fałsz , obłuda , zakłamanie, zdradliwość - nie postępowali wg. zasad kodeksu rycerskiego i wg. zasad zakonu , postępowanie , okrutne z Danuśką i Jurandem ,- chytrość, przebiegłość:próba oskarżenia Hlawy o zabójstwo , - bezwzględność , podłość , okrucieństwo , pogarda dla słabszych ,

Polacy czyli rycerze POLSCY są bardziej wyidealizowany , są
"święci" , działają zawsze po stronie dobra .

Jednym zdanie można powiedzieć , że Krzyżacy to Ci źli , a Polacy to Ci dobrzy ;-)
4 5 4