Zad1.
Pani kowalska zarabia miesiecznie o 200zl wiecej od pana kowalskiego . w ciągu roku oboje zarobili 48 000. jaka jest miesieczne wynagrodzenie pani kowalskiej, a jakie pana kowalskiego?


zad2.
Jaś kupowal haczyki w sklepie wedkarskim duzy haczyk byl o 7gr drozszy od malego. za 8 duzych haczykow i 6 malych zaplacili 3,50zl. ile kosztowal maly a ile duży haczyk?


i te zadania za pomocą rownan trzeba.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T19:06:10+02:00
X- zarobki p.Kowalskiego
x+200 - zarobki p.Kowalskiej

x*12+(x+200) *12=48 000
12x+12x+2400=48 000
12x + 12x= 48 000-2 400
24x=45 600 / :24
x= 1900


1900+200= 2100

2100- zarobki miesieczne p.Kowalskiej
1900- zarobki miesieczne p. Kowalskiego



x - maly haczyk - 21 gr
x + 7 gr - duzy haczyk - 21 gr + 7 gr = 28 gr

8 ( x + 7gr ) + 6x = 350 gr

56 gr + 14 x = 350 gr
14 x = 350 - 56
14 x = 294 | :14
x = 21- cena małego haczyka
21gr+7gr=28gr- cena dużego haczyka
2010-04-08T19:08:07+02:00
1.
Dane:
x- zarobki pana Kowalskiego
x+200 - zarobki pani Kowalskiej

Rozwiązanie:

12(x+200)+12x=48000
12x+2400+12x=48000
24x+2400=48000 |-2400
24x=45600
x= 1900 - pan Kowalski
x+200=1900+200=2100 - zarobki Pani Kowalskiej

2.
Dane:
x - cena małego haczyka
x+0.07 - cena dużego haczyka

Rozwiązanie :

(x+0,07)8+6x=3,50
16x+0,56=3,50 |-0,56
14x=2,94 |:14
x=0,21
2010-04-08T19:10:16+02:00
1. Pani Kowalska - x
Pan Kowalski - y = x-200
12x - roczny zarobek pani kowalskiej
12(x-200) - roczny pana kowalskiego

12x + 12(x-200) = 48 000
24x - 2400 = 48 000 |+2400
24x=50400|:24
x = 2100

y = 2100-200 = 1900

Miesięczne wynagrodzenie pani Kowalskiej wynosi 2100 zł a Pana Kowalskiego 1900 zł

2.
x- cena dużego haczyka
y - cena małego haczyka
y = x-7

3,50zł = 350gr

8x - cena dużych haczyków
6(x-7) - cena małych haczyków

8x+6(x-7)=350
14x-42=350|+42
14x = 392|:14
x= 28 (gr)

y= 28 - 7 = 21 gr

Mały haczyk kosztował 21gr a duży 28gr