Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T13:37:39+01:00
Cp₁= 10%
V₁=200g
VH₂O=100g
----------------------
Cp₂=?

w 100g roztworu znajduje się 10g substancji
czyli:
100g---10g
200g--- xg
x=20g Subst.

V₂=200+100=300g
Cp₂=(20:300)*100%=6,66%
2009-11-03T13:38:13+01:00
C% = (ms/mr) * 100%

C%1 = 10 %
mr = 200g
wiec masa substancji wynosiła ms = C%/100 * mr
ms = 0,1 * 200 = 20g


po dodaniu 100g wody mr wynosiła 200+100 = 300g
C% = (20/300) * 100 = 6.66 %