Aby obliczyć, ile przekątnych posiada wielokąt, należy pomnożyć liczbę jego boków przez liczbę o 3 od niej mniejszą i otrzymany wynik podzielić przez 2.
a) Zapisz w postaci wyrażenia algebraicznego ile przekątnych ma wielokąt o `n` bokach.
b) Oblicz, ile przekątnych ma trzydziestokąt.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-08T19:13:07+02:00
A)
x= ilość przekątnych
n=ilość boków
Rozwiązanie
x=n(n-3):2

b)
Dane:
n=30
Szukane:
ile przekątnych ma trzydziestokąt
Rozwiązanie:
x=30(30-3):2
x=30×27:2
x=405
odp.Trzydziestokąt ma 405 przekątnych
2010-04-08T19:14:26+02:00
A) n(n-3)/2
b)30(30-3)/2=30*27/2=405

pozdrawiam ^^
2010-04-08T19:14:50+02:00
A)
n(n-3)/2
b)
30*(30-3)/2=30*27 /2=405