1. Spośród podanych poniżej przykładów zaznacz nieodnawialne źródła energii.
ropa naftowa, uran, woda, ciepło z wnętrza Ziemi, gaz ziemny,
wiatr, węgiel brunatny, Słońce

2.Uzupełnij tabelę, wpisując po dwa argumenty przemawiające za i przeciw budowie elektrowni atomowych.

3.Dopasuj nazwę kraju do odpowiadającego mu opisu.
Szwecja, Egipt, Stany Zjednoczone Ameryki, Japonia, Portugalia
a) Kraj ten jest największym producentem samochodów osobowych na świecie.
Słynie z szybkich pociągów Shinkansen. ..................................................
b) W 2002 roku kraj ten w celach turystycznych odwiedziło prawie 7 milionów obcokrajowców.
Jednym z najczęściej odwiedzanych miejsc jest sanktuarium fatimskie. ...................................

4.Wyjaśnij termin:

przemysł high-tech –

3

Odpowiedzi

2010-04-08T19:24:30+02:00
1.ropa naftowa,uran,gaz ziemny,węgiel brunatny
2. za: *nie wydzielają do atmosfery różnych szkodliwych gazów
*niezależność elektrowni od miejsca występowania surowca

przeciw:* niebezpieczeństwo awarii i jej konsekwencje
(skażenie środowiska)
* problem składowania odpadów radioaktywnych

3. a)Japonia
b)Egipt
c)Portugalia
4.High-tech -określenie,dobrze rozwiniętego, przemysłu wysokiej technologii opartego na najnowszych zdobyczach techniki np.komputerowego,elektronicznego.precyzyjnego
2010-04-08T19:26:33+02:00
1.ropa naftowa, gaz ziemny, wegiel brunatny
2.zalety : nie emituja spalin zanieczyszczajacych srodowisko, male koszty produkcji energii; wady: skladowiska radioaktywnych odpadow, zagrozenie skazenia srodowiska i zycia ludzi w razie awarii
3.a. Japonia, b.Portugalia
4.Przemysl wysokiej techniki , zaawansowanych technologii , przemysł wysokiego przetwarzania
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T20:01:43+02:00
1. Ropa naftowa, uran, gaz ziemny, węgiel brunatny.

2.
Za:
-nie zanieczyszczają środowiska,
-nie wykorzystują surowców mineralnych.

Przeciw:
-możliwość skażenia środowiska naturalnego,
-możliwość awarii.

3. Japonia, Egipt, Portugalia.

4. High-tech - przemysł wysokiej technologii.