Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T19:21:15+02:00
1 g =1 000mg
4 200 mg - 30 mg C
1 000 mg - x mg C
x=1 000 * 30 : 4 200
x=7,14 mg ≈ 7 mg
2010-04-08T19:22:23+02:00
Masa 4200 | 1
zawartosc witaminy 30 | x

4200x/30 = 1/x
4200x = 30 /:4200
x = 30/4200 (zera sie skracaja )
x = 1:140
x ≈ 7mg
2010-04-08T19:24:39+02:00
30mg - 4200 mg
x - 1 000 mg


1000 * 30 mg
--------------- = 7 mg
4 200 mg


Odp. tabletka provit o masie 1 g zawiera 7 mg witaminy C