1.Rozwiąż równianie:
a) 2x+12=8-x
b)6(x-3)=8-x(2x-2)

2.Oblicz:
a) pierwsiastek z 36+ pierwiastek z 169=
b)pierwiastek z 625 : pierwiastek 25=
c) pierwiastek 12 * pierwiastek 3=
d) pierwiastek 144+25=
e)pierwiastek trzeciego stopnia 64+ pierwiastek trzeciego stopnia 125=

3.Do świątecznych paczek pani Janina kupiła 4 czekolady i 3 czekoladowe zajączki za zakupy zapłaciła 34zł.
Czekolada jest droższa od zajączka o 2zł.
Oblicz, ile kosztowała czekolada a ile zajączek.

Z góry bardzo dziękuję :*

2

Odpowiedzi

2010-04-08T19:27:30+02:00
Z1 2x+12=8-x
2x+x=8-12
3x=-4/3
x- 4kreska ułamkowa 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T19:50:12+02:00
1)
a) 2x+x = 8-12
3x= -4 /:3
x= jeden i jedna trzecia

b)6(x-3)=8-x(2x-2)
x+x+2x= -2+8+3-6
4x= 3/: 4
x= 0,75
2)
a) pierwsiastek z 36+ pierwiastek z 169=
36= 6
169=13
6+13=19
b)pierwiastek z 625 : pierwiastek 25=
625=25

25=5
25:5=5
c) pierwiastek 12 * pierwiastek 3=
12= nie wiem ;\
3= nie wiem;\

d) pierwiastek 144+25=
144=12
12+25=37

e)pierwiastek trzeciego stopnia 64+ pierwiastek trzeciego stopnia 125=
64=4
125=5
4+5=9
3) x+2+x=34
2x=34-2
2x=32/:2
x=16