Odpowiedzi

2010-04-08T19:25:44+02:00
Spowodowała w Niemczech (jak i zresztą w całej Europie) prawdziwą modę
, falę naśladownictw. Młodzież zaczęła ubierać się jak Werter, czytać podobne lektury, podobnie się zachowywać. Miała też wówczas miejsce fala samobójstw, którą wiązano z lekturą książki.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-08T19:26:50+02:00
Powieść Cierpienia młodego Wertera (oryginalny tytuł Die Leiden des jungen Werthers) to jedno z najsłynniejszych dzieł w historii światowej literatury. Był to pierwszy utwór Goethego. Po raz pierwszy powieść została opublikowana w 1774 roku. Można powiedzieć, że ukazała się w najlepszym dla siebie momencie. Cierpienia młodego Wertera z miejsca stały się wielkim sukcesem, przynosząc jednocześnie rozgłos dla całego nurtu literackiego zwanego Sturm und Drang (burza i niepokój).