Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T19:27:29+02:00
180 lat temu, 8 maja urodził się Henry Dunant, założyciel największej na świecie organizacji humanitarnej i pierwszy laureat Pokojowej Nagrody Nobla. Na pamiątkę tego wydarzenia 8 maja obchodzimy Światowy Dzień Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca - największe święto humanitaryzmu na świecie, łączące 100 milionów wolontariuszy.

Polski Czerwony Krzyż jest najstarszą organizacją humanitarną w naszym kraju, skupiającą ponad 200 tysięcy wolontariuszy. W tym roku obchodzimy 90-lecie naszej działalności. Podstawową misją PCK jest zapobieganie i łagodzenie cierpienia ludzkiego oraz ochrona ludzkiej godności, bez jakiejkolwiek dyskryminacji dotyczącej narodowości, rasy, płci, przekonań religijnych lub politycznych.
4 2 4
2010-04-08T19:28:38+02:00
2010-04-08T20:18:13+02:00
Zalozyciel Jean Henri Dunant , 29. pazdziernika . 1863 przyjmuje sie za rok zalozenia a miescie Genewa .
4 3 4