Błagam o wszystkie !!! :*


1 Na 100 osob potrzeba w stołowce 15 kg szynki. Ile kg szynki potrzeba dla 225 osób zachowując taką samą normę ? Na ile osób wystarczy 20,25 kg szynki ?

2 Na pomalowanie sciany o powietzchni 10 m² potrzeba 1,5 litra farby emulsyjnej . Ile tej farby potrzeba na pomalowanie pokoju o wymirach 4m X 3,6 m X 2,75 m odliczając na otwory 4,4 m² ? Na jaką powierzchnię staczy 5,4 litra tej farby ?

3 Z dwóch litrów zagęszczonego soku mozna zrobić 10 litrów napoju . Jeden sportowiec wypija codziennie przeciętnie 0,25 lkitra napoju. Ile litrów soku trzeba zakupić , by mieć szesciodniowy zapas na zrobieniie takiego napoju dla 150 sportowców ?

4 . Coca colę z 60 półlitrowych butelek rozlano do 360 kubków . Jaka była pojemność każdego kubka?? Do ilu kubków, ktorych pojemnośc bedzie wieksza o 20 % mozna rozlac tę iloosc coca coli ?

5 . Suma cyfr liczby dwucyfrowej wynosi 9 . Jeżeli w tej liczbie przestawimy cyfry to otrzymana liczba do liczby pierwotnej bedzie w stosunku jak 5 : 6 . Co to za liczba ?


Prosze o rozwiazanie Daje Najj

3

Odpowiedzi

2010-04-08T19:29:06+02:00
100-15kg
225-x

200x=3375/100
x=33,75
1 2 1
2010-04-08T19:29:39+02:00
1 Na 100 osob potrzeba w stołowce 15 kg szynki. Ile kg szynki potrzeba dla 225 osób zachowując taką samą normę ? Na ile osób wystarczy 20,25 kg szynki ?

100 - 15 kg
225 - x
225*15 / 100 = 33,75kg - tyle potrzeba dla 225 ludzi


100 - 15 kg
x - 20,25
100*20,25 / 15 = 135 - dla tylu ludzi starczy 20,25 kg szynki

1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T19:58:49+02:00
1 zadanie :
Ja robie z rysunkiem bo sa wydaja mi sie latwiejsze, a wiec
narysuj dwa kolka i w kazdym napisz 15 kg = 100 osob, i narysuj 1/4 kolka i w nim napisz 15 : 4 = 3,75 kg = 25 osob . Mi to pomaga w ten sposob, ze wiem na czym stoje i mam rozlozone na kupki to ; ) Nastepnie te kg dodaje do siebie ( 15 + 15 + 3,75 = 33,75 [kg]) . No i to tyle ;pp .

2 zad.
Pole = 4m X 3,6 m X 2,75 m = 39.6 m 2
39.6 - 4.4 = 35.2 m 2
Trzeba kupić 4 puszki farby ;p

3 zad na jaka powierzchnie .... 5,4 litra tej farby ?
na powierzchnie 44 m2 ;p
1. 2 l x 60 l (napoju, na 6 dni )= 120 l
2. 120 : 4 = 30 l ( na 6 dni dla sportowca co wypije )
3. 30 l x 150 = 4500 l
odp. nalezy przygotowac 4500 l napoju ;D a sokow 4500 : 4 = 1125 l
zad 4

60 półlitrowych = 30 l
30 l = 30000 ml
30 000 : 360 = 83.3... = 84 ml
Pojemność każdego kubka wynosiła 84 ml
Jaka by była o 20 % pojemność ?
84 ml x 20 % ( przypominam, że 20 % to 1/5 ) [ / - kreska ułamkowa ]
Ja zrobilabym z rysunkiem : narysowalabym prostokat i podzielila go na 5 czesci i oddzielila z nich 1 ( 1 część - 20 % , 2 czesci = 40 %, 5 czesci = 100 % )
i teraz 84 : 5 = 16.8 ml
a więc 84 + 16.8 = 100,8 ml
odp. : pojemnosc wynosilaby 100,8 ml

ost. nie potrafie : ) licze na naaaaaaaj ;]