Daję BARDZO dużo punktów, oczekuję solidnych rozwiązań, z wyjaśnieniem, obliczeniami i jeśli to konieczne-z rysunkami. Inaczej zgłaszam spam.

1) Na trójkątnym trawniku zamontowano obrotowy zraszacz. Aby podlać jak największą powierzchnię trawnika, nie oblewając jednocześnie ścieżek, należy ustawić zraszacz w punkcie przecięcia:
A. Środkowych trójkąta.
B. Symetralnych boków trójkąta.
C dwusiecznych kątów trójkąta.
D. Wysokości trójkąta.


2) Ewa usiadła na ławce w odległości 6 m od domu Adana. Odbity od kałuży słoneczny promień poraził ją w oczy. To Adam z okna swego pokoju przesłał Ewie "zajączka". Oblicz, na jakiej wysokości Adam błysnął lusterkiem, jeśli promień odbił się w odległości 0,75 metra od Ewy, a jej oczy znajdowały się na wysokości 1 metra nad ziemią. Zrób rysunek pomocniczy. Zapisz obliczenia.

3

Odpowiedzi

2010-04-08T19:39:59+02:00
Zadanie 1
odp. C
Ponieważ jest to środek okręgu wpisanego w okrąg - czyli największego jaki się może zmieścić w okręgu.

zadanie 2
dwa przypadki: Ewa siedzi tyłem lub przodem do domu Adama
a) przodem -kąt odbicia jest równy kątowi padania - α
z trójkątów podobnych:

h/1 m = (6 m - 0,75 m)/0,75 m
h = (6 m - 0,75 m)/0,75 = 5,25/0,75 m = 7 m

b) tyłem
z trójkątów podobnych:

h/1 m = 6 m/0,75 m
h = 6/0,75 m = 8 m

jak masz pytania to pisz na pw
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T19:43:04+02:00
Zadanie w załączniku. Liczę na naj
1 5 1
2010-04-08T20:07:50+02:00
1.
Odp. C dwusiecznych kątów trójkąta - pnieważ woda ze zraszacza wytycza na trójkątnej działce koło. Działka ma wygląd trójkąta prostokątnego. Zraszacz żeby wytyczyć maksymalne koło i przy tym nie naruszyć żadnego chodnika, musi znajdować się w miejscu przecięcia dwusiecznych kątów. Punkt przecięcia, jest jednocześnie środkiem koła wpisanego w trójkąt.

2.
Analiza:
6m - odległość od domu Adama.
1m - wysokość oczu Ewy
¾m - odległość odbicia promienia od Ewy
Kąt odbicia jest równy kątowi padania.

h : 1 = (6 - ¾) : ¾
h = (6 - ¾) : ¾ = 5,25 : ¾ = 7 [m]

Odp. Adam musiał błysnąć na wysokości 7m.
1 3 1