Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T14:09:31+01:00
Choroby dziedziczne to wady wrodzone.

Choroby genetyczne - choroby dziedziczne spowodowane nieprawidłowościami w materiale genetycznym komórek linii płciowej, współcześnie są nieuleczalne. Szansą ich leczenia jest terapia genowa.

Choroby te mogą być wynikiem mutacji jednogenowej, mutacji wielu genów jednocześnie lub wynikiem aberracji chromosomowych.
2009-11-03T14:50:43+01:00
Choroby dziedziczne to np hemofilia, daltonizm, zespół turnetta, zespół andermana, anemia sierpowata, zespół downa itd:)